Architektura 21szego wieku : Konkurs Beton Hala Waterfront / Pikasch Architecture Studio

Dzięki uprzejmości Pikash Architecture Studio Pikasch Architecture Studio udostępnił ten projekt dla Centrum Beton Hala Waterfront w Belgradzie w Serbii.
Koncepcja tej propozycji obejmuje historyczne znaczenie i unikatowe naturalne elementy terenu w Belgradzie w Serbii w parku Kalemegdan wzdłuż rzeki i mostu Brankov.
Czytaj dalej, aby uzyskać więcej informacji na temat tego projektu po przerwie.
Charakterystyka obszaru wymaga, aby strona była budowanym krajobrazem, który łączy poszczególne istniejące elementy naturalne w miejscu, a nie formalnie uprzedmiotawia architekturę.
Aby znaleźć odpowiedź, nie trzeba oddalać się od witryny.
Rozwiązanie leży pomiędzy topograficznymi liniami wzgórza i tradycjami wzdłuż rzeki.
Dzięki uprzejmości Pikash Architecture Studio Z zabawną modyfikacją linii topograficznych zostaną wyrzeźbione, aby zsunąć się, zakryć drogę i przeciągnąć linie tramwajowe wraz z nią, aby stworzyć łagodne nachylenie.
Cięcie na tym zboczu tworzy strumień, po którym poruszająca się masa ludzi i jednostek handlowych staje się częścią sił natury, zmontowanych w celu odzwierciedlenia ich ciężaru.
Fizyczna grawitacja ziemi i zmysłowa grawitacja rzeki są silnym magnesem, który przyciąga ludzi, gdy przechodzą przez różne powierzchnie tarasów, które są zaprojektowane do różnych miejskich aktywności, podczas gdy mogą w pełni cieszyć się spektakularnym widokiem.
Dzięki uprzejmości Pikasch Architecture Studio Cięcie na stoku to bezpieczne, ciągłe przejście dla pieszych, które łączy fortecę Belgrad ze szczytem Beton hala.
Jest to żywa, dynamiczna, współczesna wersja wielkich schodów, która również prowadzi równoległą do niej kolejkę w Belgradzie.
Wzdłużne rampy na każdym końcu hali Beton wraz z rampą w połączeniu z centrum wystawienniczo-konferencyjnym łączą poziom podłoża Beton hala z tarasem na dachu.
Zastosowanie ramp umożliwia ciągły przepływ pieszych i rowerzystów wzdłuż dwóch poziomów budynku.
plan lokalny 01 Przejście dla pieszych na ulicy Karadjordjeva łączy obszar Kosancicev Venac z miejscem.
Przystanki tramwajowe znajdują się w bliskim sąsiedztwie, z którego brukowany deptak prowadzi ludzi na taras na dachu.
Linie tramwajowe są podniesione do poziomu +90,00 przy Vojvode Bojovica Boulevard i przebiegają nad tunelem, skąd schodzą na zboczu o 6% w kierunku przystanków tramwajowych.
Poziom samej drogi nie ulega zmianie i został tylko objęty.
Dostęp na północ i wyjście-wyjście na południowej stronie Vojvode Bojovica Boulevard i jedyna droga wylotowa na ulicy Karadjordjeva zapewnia dobrą funkcjonalność trzypoziomowego podziemnego parkingu.
diagram 01 U podstawy konstrukcji na rzece znajduje się statek, który będzie przedłużeniem programu architektonicznego, symbolizującego rolę portu w rozwoju Belgradu jako centrum kulturalnego, społecznego i gospodarczego.
Umieszczenie centrum wystawienniczo-konferencyjnego na statku przed Beton hala będzie przypominać o stuletniej działalności portowej i roli Beton hala w przeszłości i zapewnia wyjątkowe i nieskończone możliwości mobilności i elastyczności.
Baron o nazwie Beton hala o nazwie konwertowane barki jest dokowanie na osi cięcia i jest punktem końcowym przepływu ludzi, gdzie w końcu spełniają rzeki.
Składa się z sześciu barek o wymiarach 15 × 50 metrów.
Barka jest używana jako baza, do której dodawany jest inny poziom.
Ten modułowy system zapewnia maksymalną elastyczność, która jest niezbędna dla centrum wystawienniczo-konferencyjnego.
Można go budować etapami, a możliwości rozszerzenia lub modyfikacje są nieskończone.
Mobilność systemu wskazuje, że holownik może tymczasowo holować część lub całe centrum do innego miejsca.
Ponieważ Serbia jest na drodze do przyłączenia się do europejskiej społeczności, barka Betona hala może odgrywać rolę promocyjną.
Dzięki uprzejmości Pikasch Architecture Studio
[podobne: mała architektura ogrodowa, bostal gliwice, domki letniskowe budowa ]

Powiązane tematy z artykułem: bostal gliwice domki letniskowe budowa mała architektura ogrodowa