Budownictwo wczoraj i dzis : Problemy z AR: Architektura, która wykracza poza stylowe wojny

Dzięki uprzejmości The Architectural Review Blogu kontynuuje współpracę z The Architectural Review, wprowadzając krótkie wprowadzenie do tematów miesięcznych wydań magazynu.
W tym artykule redakcyjnym z wydania AR z marca 2015 r.
AR Editor Catherine Slessor omawia zjawisko architektów i czasopism prowadzących treść, a nie styl , argumentując zarówno, że architekci powinni podnosić poprzeczkę, jak i media, poprzez pielęgnowanie ich krytycznego stanowiska , powinno być częścią rozwiązania, a nie problemem.
W jakim stylu powinniśmy.
czy rzeczywiście, czy powinniśmy.
budować.
Historycznie, związek architektury z stylem jest skomplikowany i irytuje.
Możemy łatwo zidentyfikować formalne atrybuty i pochodzenie poszczególnych stylów, które potwierdzają, dlaczego gotyckie katedry lub wiktoriańskie hangary wyglądają tak, jak robią to.
Ale poza ograniczeniami takiego determinizmu historycznego, kumulacje postmodernistyczne i parametryczne pozwoliły rozkwitnąć setkom kwiatów, a ich aromat zaczął śmierdzieć dawno temu.
Gorąca się sława, bogactwo i prestiż, współczesny kult sławnych architektów operujących w coraz bardziej nierzeczywistych stratosferach tylko wzmógł dreszcz bezpośredniego wpływu na niuanse długoterminowego znaczenia.
Musimy odejść od młodzieńczych poszukiwań chwilowej ekscytacji – pisze Peter Buchanan – do bardziej dojrzałej architektury syntezy i subtelności, która ujawnia swoje skromne bogactwo w czasie .
Jak słusznie stwierdza Buchanan (s.
30), należy spojrzeć na zakorzenione spojrzenie zarówno akademii architektonicznej, jak i mediów, aby wpoić ducha bardziej poszukiwanego krytycznego dociekania, aby pomóc nam przejść do architektury odpowiedniej i odpowiedniej dla różnorodności wyzwania naszych czasów.
Najwyraźniej czasopisma dotyczące architektury, takie jak AR, mogą być uważane za część problemu, ale dzięki utrzymywaniu ich krytycznych zdolności, przeciwstawianiu się pokusie fetyszyzowania i nieskrępowaniu przez przekleństwa stylu nad treścią, są one bardziej może być częścią rozwiązania.
Dla Farshida Moussaviego, autora nowej książki The Function of Style, omawianej w całości przez Charlesa Jencksa (str.
90), styl budynku to pojedynczy zestaw, a nie wspólny system znaczeniowy i rozważenie styl w oderwaniu polega na oderwaniu architektury od jej szerszego kontekstu i celu.
Budynki są zbyt skomplikowane, aby można je było opisać za pomocą jednego obrazu lub metafory – pisze – i nie powinniśmy mylić działalności polegającej na wygrywaniu prowizji ze sposobem, w jaki budynki faktycznie wykonują .
W analizie sądowej analitycznej Moussavi ego podzielono budynki na serie cech lub oddziaływań , które przyczyniają się do wspierania funkcji i działań, jak również kształtowania szczególnej jakości doświadczenia.
Wzmocniony obiektywnym obiektywizmem stylu, książka Moussaviego przynosi powitalną klarowność i prawdziwy sens krytycznej ciekawości tego, jak rozumiana jest architektura i rola architekta.
Dla Moussaviego wyzwaniem dla współczesnych architektów jest zebranie spójnej całości z nowym skupiskiem afektów, które zachęca ludzi do twórczego reagowania.
W tym wszystkim architekt nie jest autorem znaczenia , ale agentem nowych interakcji między zamieszkaniem i wyrażenie .
Choć na niektórych poziomach apeluje, skrótowy skrót, który pojawił się w celu oznaczenia budynków w świadomości społecznej (Shard, Gherkin et al) niezmiennie neguje takie żyzne interakcje.
Moussavi ma rację, architektura nie może być zredukowana do obrazów lub ścieżek dźwiękowych.
Powinniśmy podnosić nasze cele, a nie dławić.
Zapisz się do recenzji architektonicznej + 5
[przypisy: 1m3 ile to m2, wskaźnik zabudowy, nasady kominowe ]

Powiązane tematy z artykułem: 1m3 ile to m2 nasady kominowe wskaźnik zabudowy