NOSNOSC PLYTY PRZY OBCIAZENIACH PONADKRYTYCZNYCH

NOŚNOŚĆ PŁYTY PRZY OBCIĄŻENIACH PONADKRYTYCZNYCH TYTUL] NOŚNOŚĆ PŁYTY PRZY OBCIĄŻENIACH PONADKRYTYCZNYCH Jak zaznaczono poprzednio (p. 2. 6. 1 ), przy obciążeniu płyty siłami, które przekraczają wartości krytyczne, nośność płyty nie jest jeszcze całkowicie wyczerpana. Weźmy pod uwagę płytę prostokątną, wzdłuż czterech krawędzi swobodnie podpartą, poddaną obciążeniu równomiernie rozłożonemu wzdłuż dwóch przeciwległych krawędzi. Gdy obciążenie to jest mniejsze od krytycznego, panuje w płycie naprężenie równomiernie rozłożone. Gdy obcią...

Masy takie powinny odznaczac sie dobra przyczepnoscia do wymurówki ogniotrwalej na zimno i na goraco, jak równiez wykazywac mala zmiane objetosci podczas nagrzewania i studzenia

Masy takie powinny odznaczać się dobrą przyczepnością do wymurówki ogniotrwałej na zimno i na gorąco, jak również wykazywać małą zmianę objętości podczas nagrzewania i studzenia. Ważne jest również, aby miały one małą zdolność przepuszczania gazów oraz możliwie wysoką odporność na działanie środowiska, w którym pracują. Dla przykładu można wymienić różne masy ochronne. I tak w piecach ceramicznych do wypalania wyrobów w wyższych temperaturach (powyżej 1350°C) korzystnie jest powlekać ściany i sklepienia masą kaolinit ową lub wysokoglinową, charaktery...

Budownictwo wczoraj i dzis : Sopot Business Centre / Urbane Tehnike

Freya Sopot Business Centre by Urbane Tehnike zdobył I nagrodę w konkursie na kompleksowy projekt biznesowy w centrum Novi Zagreb, Zagrzeb, Chorwacja. Koncepcja polega na zaprojektowaniu prostego szklanego sześcianu, ustrukturyzowanego na powierzchni pryzmatów, który jest wizualnie manipulowany przez kontekst. Z punktu widzenia urbanistyki sześcian wywodzi się z ciągłego ruchu wzdłuż alej i sylwetki miasta poza nim. Więcej o tym projekcie po przerwie. Otwarte publiczne konkursy architektoniczne wymagały podkreślenia znaczenia wielopoziomowej powierzchni na parterze.

Powstanie Randomizowanego, Kontrolowanego Trialu cd

Konieczność wykonywania omówionych robót na coraz szerszą skalę związana jest z gwałtownym wzrostem ilości dróg o nawierzchniach bitumicznych, zwłaszcza po II wojnie światowej. W Polsce zużycie drogowych lepiszcz bitumicznych (smoły i asfaltu) wzrosło około 70-krotnie w stosunku do 1938 r. (z 8000 ton do około 560 000 ton w 1969 r.), w NRF z 120000 ton w 1938 r. do 4,4 mln ton w 1969 r. samego tylko, asfaltu, nie licząc smoły drogowej. Podobny wzrost zużycia lepiszcz zaistniał również w wielu innych krajach. Wymieniony poprzednio wzrost zużycia lepiszcza spowodo...

Najnowsze zdjęcia w galerii e-domydrewniane:

331#farbex mława , #podbitka bryza , #bims poznań , #filar inowrocław , #teriva strop , #olx morąg , #projekt domu filigranowy , #sanpol poznań , #wiązania cegieł , #sprzeciw od wyroku nakazowego wykroczenia ,